Wij delen graag onze kennis. Daarom schrijven onze medewerkers regelmatig een blogpost, speciaal voor jou.

duurzaam communiceren
Is 2020 het jaar waarin we weer zachter worden?
-

Is 2020 het jaar waarin we weer zachter worden?

Binnenkort is het weer Valentijn, de dag waarop geliefden elkaar traditioneel wat extra aandacht geven. Dit jaar trekken we dat best wat breder, want langs alle kanten worden we opgeroepen om zacht te zijn voor onszelf en voor elkaar. Wie zijn persoonlijke social mediakanalen regelmatig opent wordt bestookt met self love reminders, maar ook als ondernemer word je herinnerd aan je verantwoordelijkheden.

Lees meer
Groeien is  natuurlijk, ook voor je merk
-

Groeien is natuurlijk, ook voor je merk

Voor ons magazine 2020 interviewden we Marieke, onze zaakvoerster sinds 2007, over hoe aroma zichzelf heeft heruitgevonden: geen tabula rasa, wel een groeiproces. Want stilstaan is achteruitgaan. Marieke is expert in merkontwikkeling. De geur van bos brengt haar terug naar haar kindertijd.

Lees meer
Waarom je beter wel of geen naamsverandering doorvoert
-

Waarom je beter wel of geen naamsverandering doorvoert

"Kan je deze week voor volgende week bevestigen?" Verwarrend, toch? Vorige woensdag liep er een bijzonder mailbericht binnen: vanaf 1 november krijgen de edities van Deze Week terug hun vertrouwde naam De Streekkrant. Niet verrassend dat Roularta op haar stappen terugkeert. In dit artikel lees je waarom je beter wel of geen naamsverandering doorvoert.
Lees meer
In welke media investeer ik het best mijn budget?
-

In welke media investeer ik het best mijn budget?

De perceptie die adverteerders en bureaus hebben over het belang van adverteren via digitale media strookt niet helemaal met de werkelijke prestaties van bepaalde media. Dat blijkt uit een studie van het Britse Ebiquity. Dus rijst de vraag: in welke media investeer je dan best?



Lees meer
Een geniale move van Le Creuset. En je zal het vast niet eens merken.
-

Een geniale move van Le Creuset. En je zal het vast niet eens merken.

Misschien downloadde je al wel eens een beeld van Unsplash: een online platform waar fotografen heel genereus hun mooiste beelden gratis ter beschikking stellen. Je vindt er niet die typische geposeerde en ethisch correcte stockbeelden. Wat je er sinds kort wél vindt, is een complete galerij van Le Creuset. En dit is een geniale move. We geven je drie redenen waarom.  
Lees meer
Nieuwe stijl voor nieuw Landmark Living
-

Nieuwe stijl voor nieuw Landmark Living

Ontwikkelaar Landmark Living uit Westerlo heeft al een aantal luxeprojecten in zijn portfolio en wil nu graag een breder publiek aanspreken. Dat doet hij met een vernieuwd aanbod, in een vernieuwde huisstijl. En die huisstijl komt natuurlijk van de hand van aroma communicatie!
Lees meer
Verhalen vertellen met kleur
-

Verhalen vertellen met kleur

Wij, bij aroma, werken graag en veel met kleur. We laten ons ook met plezier inspireren door kleurrijke projecten. Zo kwamen we een tijdje geleden Color Factory tegen: een collaboratieve, interactieve tentoonstelling in de VS. De perfecte inleiding dus, voor een blogpost om het belang van kleur te duiden.
Lees meer
Je favicon krijgt de hoofdrol in het nieuwe Google Search Design
-

Je favicon krijgt de hoofdrol in het nieuwe Google Search Design

Heb je het al gezien? In het voorjaar van 2019 rolde Google het nieuwe design uit voor de pagina met zoekresultaten, waarin de favicon belangrijker wordt. De bedoeling is dat je als zoeker nog beter je weg vindt tussen alle beschikbare informatie op het web.



Lees meer
Hoe je product ook je visitekaartje kan worden op een creatieve manier
-

Hoe je product ook je visitekaartje kan worden op een creatieve manier

Wanneer je een direct mailing verstuurt, wil je graag dat die impact heeft op je klanten. Tegelijkertijd wil je dat die mailing je boodschap duidelijk overbrengt én je product in de kijker zet. Dat kan letterlijk: met een beetje creativiteit steek je zelfs vloertegels in de bus, zo bewezen we voor Van Calster.



Lees meer
aroma steunt Child Focus met USB-sticks
-

aroma steunt Child Focus met USB-sticks

Internet en sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Als marketingcommunicatiebureau versterken we dagelijks organisaties in o.m. hun online aanwezigheid. Bovendien geven we lezingen en workshops over o.a. het gebruik van sociale media. Zowel over de opportuniteiten als over de gevaren die ze inhouden.


Lees meer
aroma wint gouden FeWeb-award
-

aroma wint gouden FeWeb-award

Vrijdag 29 november was het de hoogmis voor Belgische webbedrijven. FeWeb, de overkoepelende federatie voor digitale organisaties, maakte tijdens haar jaarlijks congres de winnaars bekend van de Excellence Awards. En aroma mocht in de categorie B2B de Gold Award mee naar kantoor nemen!


Lees meer
Hoe versterkt een rebranding jouw merk? Een casestudy.
-

Hoe versterkt een rebranding jouw merk? Een casestudy.

Hoe kan je je tegenwoordig handhaven in een competitieve omgeving waar zowel lokale als nationale spelers aanwezig zijn? Jezelf heruitvinden en herpositioneren is een goede strategie om een sterke speler te worden in een sterk concurrentieel landschap. Een rebranding is een goede optie om terug fris op het toneel te verschijnen.
Lees meer
Belle Fritte: van krachtig idee naar sterk merk
-

Belle Fritte: van krachtig idee naar sterk merk

Tegenwoordig kan je door 1 druk op de knop een logo creëren. In een app geef je de naam van je organisatie en de sector waarin het actief is in en enkele seconden later kan je voor een peulschil je nieuwe logo downloaden. Een vreemde en ondoordachte manier om een unieke identiteit voor jouw organisatie te bekomen, toch?
Lees meer
Conceptcampagne Visitor Giving
-

Conceptcampagne Visitor Giving

Hoe kan je als beheerder van 2 grote groengebieden de betrokkenheid verhogen bij de bezoekers van en de inwoners rondom het gebied? En hen activeren om bij te dragen tot een duurzaam beheer van de gebieden? Ontdek de uitwerking van de participatieformule Visitor Giving voor het gebied de Merode en De Koloniën.
Lees meer
Als je op zoek bent naar een communicatiebureau dat duurzame oplossingen aanbiedt ben je bij aroma communicatie aan het juiste adres. Stel: je laat graag een huisstijl of bedrijfslogo ontwerpen door een grafisch ontwerpbureau. Of je zoekt iemand die kan helpen met je merknaam en positionering. Je wil misschien wel je reclameboodschap verspreiden door middel van advertenties of via je social media kanalen. Of je zou graag een website laten maken met een bedrijfsfilm of video opname. Neem dan contact met ons op. Wij zijn experts in marketingcommunicatie en nemen met veel plezier je visuele communicatie onder handen.